Aleg iubirea…

20 08 2008

E dimineaţă devreme si liniştea-i deplină. Cafeaua e fierbinte. Cerul e încă negru. Lumea doarme încă, dar lumina se apropie. În câteva minute ziua va sosi. Iureşul ei va începe odată cu răsăritul soarelui. Liniştea şi tihna zorilor vor face loc alergării în ritm trepidant al rasei umane. Refugiul plăcut al zorilor va fi invadat de hotărâri care trebuiesc luate şi scadenţe de respectat. În următoarele douăsprezece ore voi fi expus cerinţelor imperioase ale zilei. Acum este momentul să iau decizii. Calvarul îmi dă dreptul să aleg. De aceea, voi alege.


Aleg dragostea…
Nici o împrejurare nu justifică ura; nici o nedreptate nu-mi dă dreptul la resentimente şi amărăciune. Aleg dragostea. Astăzi voi iubi pe Dumnezeu şi tot ce iubeşte El.

Aleg bucuria…
Îl voi chema pe Dumnezeu să domnească peste circumstanţele vieţii. Voi respinge ispita de a fi nedrept cu semenii. Voi refuza să privesc la oameni altfel decât la fiinţe umane, create de Dumnezeu. Voi refuza să consider o problemă altceva decât oportunitatea de a-L vedea pe Dumnezeu la lucru.

Aleg pacea…
Voi trai ca un om iertat. Deci voi ierta, ca să pot trăi.

Aleg răbdarea…
Voi trece cu vederea orice supărare provocată de lume. În loc să blestem pe cel ce-mi i-a locul, îl voi invita s-o facă. În loc să mă plâng că aşteptarea e prea lungă, voi mulţumi Lui Dumnezeu pentru clipa în care mă pot ruga. În loc să-mi încleştez pumnii împotriva noilor însărcinări, le voi aborda cu bucurie şi curaj.

Aleg facerea de bine…
Voi fi binevoitor cu cel sărac, pentru că-i cunosc singurătatea. Bun cu cel bogat, pentru că ştiu ca se teme. Bun cu cel lipsit de bunătate, pentru că aşa m-a tratat Dumnezeu şi pe mine.

Aleg bunătatea…
Voi petrece ziua mai degrabă fără un ban în buzunar, decât să-l obţin în mod necinstit. Mă voi lăsa trecut cu vederea, mai degrabă decât să mă laud. Voi mărturisi, in loc să acuz. Aleg bunătatea.

Aleg credincioşia…
Astăzi îmi voi ţine promisiunile. Creditorii mei nu vor regreta ca s-au încrezut în mine. Asociaţii nu se vor îndoi de cuvântul meu. Soţia nu va pune la îndoială dragostea mea. Copii mei nu se vor teme că tatăl lor nu va veni acasă la încheierea zilei.

Aleg blândeţea…
Nimic nu se câştigă prin forţă. Aleg să fiu blând. Dacă îmi voi ridica vocea, va fi numai în laudă. Dacă voi încleşta pumnul, doresc să fie doar în rugăciune. Iar pretenţii, nu voi avea decât de la mine însumi.

Aleg înfrânarea…
Sunt o fiinţă spirituală. Când trupul acesta va muri, sufletul meu se va înălţa la cer. Nu voi lăsa ce este supus putrezirii să stăpânească peste ce este etern. Aleg stapânirea de sine. Mă voi lăsa îmbătat numai de bucurie. Pasiunea mea va fi numai credinţa. Mă voi lăsa influenţat numai de Dumnezeu. Voi învăţa numai de la Christos. Aleg auto-controlul. Dragoste, bucurie, pace, răbdare, facere de bine, bunătate, credincioşie, blândeţe şi înfrânare. Dedic ziua mea acestor lucruri. Dacă reuşesc, voi aduce mulţumiri Domnului. Dacă eşuez, voi apela la harul Său. Şi, când ziua se va încheia, îmi voi pleca pe pernă capul si mă voi odihni.

Sursa: Revista Agapia, Nr. 42 Iunie, 2000
(Prelucrare după Max Lucado, pastor şi autor creştin)

Amin! – asa sa fie…si stiu. cand Tu esti langa mine, asa va fi!

Amin! :)


Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

