Învaţă

30 10 2008

 

Dacă am şti să învăţăm

Mai mult decât hârţoage,

Şi dacă mai adânc, priceperea ar cumpăni,

S-ar clătina puterile pământului,

Ar limpezi

Cărările cuvintelor ce ştiu să roage.

 

Dacă am vrea să învăţăm

din alergatul vremii, pe tăcute,

Şi-am asculta nespusele scenarii din culise,

Am căuta comorile şi-nţelepciunea

Prelinsă din eclipse,

Cu preţ mai greu decât o vinde lumea.

 

Dacă am vrea să învăţăm

Că ignoranţa e o boală

Şi-am scutura de prin memorii orice chiul,

am regăsi ieşirea din uitare

Şi ne-am trezi

Cu dorul de lumină nesătul.

 

Cât se mai zice adevăr, dacă am vrea

Să punem capăt nepăsării,

Poate s-ar lumina la orizont vreo stea

Şi n-am mai rataci

Ca zmeul de copii,

Că n-am mai fi sub zodia-ntâmplării.

 

Dacă am vrea să învăţăm

Ca pentru mâine,

Poate că mâine nimeni n-ar muri;

S-ar frânge veşnicia ca o pâine,

Ni s-ar deschide drum

Prin orizont şi nu ne-am mai opri.

 

Daniel Chirileanu, Cumpene

Ceea ce credem determina cum ne comportam, iar amandoua impreuna determian ce devenim…


Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

